آزمایشات غربالگری سلامت جنین

 

آزمایش های غربالگری چیست ؟

 
دانشمندان تحقیقات زیادی درباره سلامت مادر و جنین در طول بارداری انجام داده اند. امروزه می توان با بررسی های لازم از بخش قابل توجهی از بیماری های مادرزادی جلوگیری کرد. این عمل با آزمایش هایی با عنوان آزمایش های غربالگری امکان پذیر است. تعداد و انواع این آزمایش ها زیاد است و تمام خانواده ها توانایی مالی پرداخت هزینه های این آزمایش ها را ندارند اما تعدادی از این آزمایش ها حیاتی هستند و متخصصان کشور توصیه می کنند مادران حتما آنها را انجام دهند. دکتر مریم تقوی صفا، این آزمایش های بحرانی را برای مان توضیح داده است.
 
ما هم چند مورد دیگر از آزمایش های غربالگری را برای تان معرفی می کنیم. هدف از انجام آزمایش های غربالگری تشخیص به موقع بیماری یا وضعیتی حاد قبل از آن است که سلامت مادر یا جنین به خطرنیفتد. نتیجه آزمایش های غربالگری بیشتر خانم های باردار نگران کننده نیست اما برخی از آنها هم جواب های غیر طبیعی را نشان می دهند که باید برای شان بررسی های دقیق تری انجام شود. برای آگاهی دقیق تر از این که کدام تست ها برای تان حیاتی است و کدام ها را عقل حکم می کند انجام دهید می توانید با متخصص زنان معالج تان مشاوره ای داشته باشید.
 
 
۲ تا ۳ درصد نوزادان به نقایص مادرزادی مبتلا می شوند که می توان به سندرم داون (مونگولیسم)، نقایص لوله عصبی و سندرم تریزومی ۱۸ اشاره کرد. این بیماری ها معمولا در فرزندان خانواده هایی که سابقه نقایص مادرزادی ندارند، ایجاد می شوند. بنابراین انجام این آزمایش ها را به تمام زوجین توصیه می کنم. این آزمایش ها بیماری های مادرزادی را به پزشک ثابت نمی کنند و زوجین در صورت نگران کننده بودن جواب آزمایش شان باید آزمایش های تکمیلی را انجام دهند.

منبع : www.niloofarlab.com


شماره پذیرش
شماره همراه

 

  » راهنمای دریافت جواب